پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3459
-
الف
+

برگزاری پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در کیش

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در جزیره کیش آغاز شد.

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور بیش از 120 هنرمند در رشته‌های مختلف هنری در جزیره کیش آغاز شد .

مدیر روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت روز چهارشنبه اظهار کرد : بیش از 120 نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف سینما، تئاتر، تلویزیون، تجسمی ، شعر، ادبیات داستانی، موسیقی، هنرهای سنتی و آئینی به جزیره کیش سفر کرده‌اند.

محمد رحمانی این برنامه را پنجمین همایش هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد و افزود : حرکت گروهی هنرمندان از روز سه شنبه به مقصد کیش آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد که همایش اصلی نیز فردا پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان در هتل مارینای کیش برگزار خواهد شد .

مدیر روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت هدف از برگزاری این همایش را حفظ شأن، جایگاه و همچنین تکریم هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد و افزود : این تکریم تلاشی برای قدردانی و پاسداشت از زحمات هنرمندانی است که فعالیت‌های زیادی را برای ارتقاء هنر کشور انجام داده‌اند .

رحمانی تصریح کرد : این موسسه در زمینه بیمه، درمان و حوزه معیشتی هنرمندان پیشکسوت فعالیت می‌کند و از اقدامات آنان در راستای نشر کتاب یا دیگر فعالیت‌های هنری همچون انتشار آلبوم موسیقی، تئاتر یا فیلم در حد بضاعت خود حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه این موسسه هم اکنون 660 عضو دارد که حدود 300 نفر مدارک خود را ارائه کرده‌اند و فعال هستند گفت : داشتن حداقل 35 سال سابقه هنری، نشان درجه یک هنرمندی از سوی شورای نظارت و ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سن بالای 60 سال از شرایط عضویت در این موسسه است.

بیش از 120 هنرمند و استاد پیشکسوت کشور از روز سه شنبه برای شرکت در پنجمین همایش هنرمندان وارد جزیره کیش شده‌اند.

این موسسه تا کنون چهار همایش در شهرهای آبادان برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب، کوهرنگ، کیش و رامسر برگزار کرده است 

موسسه هنرمندان پیشکسوت بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1385 ایجاد و در سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از ظرفیت‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه حفظ و شان تکریم هنرمندان کشور را بر عهده دارد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر